Handelsvillkor

Handelsvillkor

Allmän information

 

U.S. Polo Assn. Sverige
c/o STX Retail ApS
Dynamovej 11C
DK-2860 Søborg

CVR: 42752924

Om du upplever problem på vår webbplats, vänligen kontakta kundtjänst.:

E-mail: info@uspoloassn.se

Beställning

Uspoloassn.se är öppen 24 timmar om dygnet. Dock kan webbutiken vara stängd i samband med underhåll.

Beställningar som görs kommer att behandlas nästkommande arbetsdag.

I beställningsprocessen kan du ändra dina uppgifter samt göra ändringar i din beställning innan du skickar den. Så fort du har tryckt på betalningsknappen är du bunden av din beställning, och du kommer därefter att få din beställningsbekräftelse via e-post. Om vi av någon anledning inte kan expediera din beställning kommer du att få höra från oss.

Om du har frågor gällande din beställningsbekräftelse eller annat, vänligen kontakta vår kundtjänst.

E-post: info@uspoloassn.se 

 

Betalning

Som kund har du följande betalningsalternativ:

  • Visa
  • Mastercard
  • Visa Electron
  • Swish

Betalningen kommer att dras från ditt konto när beställningen skickas från vårt lager. Om du har beställt flera varor och en av varorna är restnoterad, kommer vi endast att dra betalningen för denna vara när den skickas. Priserna är angivna i svenska kronor inkl. moms. Priset för leveransen läggs ovanpå varans pris. Du väljer leveransmetod i slutet av beställningsprocessen. Avgiften för betalning med kort utfärdade till privatkonsumenter bekostas av STX Retail ApS. Avgifter för betalning med andra kort än privatkort, till exempel företagskort, och avgifter för betalning med kort utfärdade utanför EU, debiteras kunden.


Reservation av belopp

När du betalar med ett internationellt betalkort reserveras beloppet direkt. Pengarna reserveras på ditt kort eller konto tills:

  1. Vi drar beloppet när vi skickar varan, eller
  2. pengarna frigörs enligt överenskommelse med din kortutgivare.
  • Visa
  • Mastercard
  • Visa Electron
  • Swish

 

Om du använder Mastercard, Visa Electron eller annat betalkort på den avbrutna ordern, kan pengarna vara reserverade i mer än 30 dagar.

Du kan läsa mer om reglerna för ditt specifika kort hos din kortutgivare.

 

Leverans

Vi levererar i hela Sverige. Leveransmetod och pris:

Postnord paketbox SEK 59,00

Postnord hemleverans SEK 99,00

Det är fri frakt på alla beställningar över SEK 749,00 till Postnord paketbox. Gratis leverans läggs automatiskt till när du gör din beställning, om beställningsbeloppet uppfyller villkoren för gratis frakt.

Under reor kan det förekomma längre leveranstider än vanligt. Din beställning kommer att levereras måndag till fredag. Beställningar som görs på vardagar före kl. 12 kommer vanligtvis att behandlas och skickas samma dag. Beställningar som görs under en helg eller helgdag kommer att behandlas nästa arbetsdag. Leveranstiden är 2-4 arbetsdagar. Under särskilt hektiska perioder kan det uppstå längre leveranstider. Vi kan inte erbjuda leverans på ett specifikt datum eller tid, eftersom alla beställningar behandlas i kronologisk ordning.

Observera att vi endast skickar till privatadresser, paketboxar och inte till postboxar.

Om paketet inte hämtas i tid vid leveransplatsen, kommer du som kund att vara ansvarig för att bära eventuella returkostnader när varan skickas tillbaka till vårt lager. Om du fortfarande önskar få varan levererad, kommer du som kund även att vara ansvarig för att bära fraktkostnaderna för att ta emot varan igen.

 

Prismatch

Hos U.S. Polo Assn. erbjuder vi prismatchning på alla varor. Det innebär att om du skulle hitta en av våra produkter till ett lägre pris på en annan webbshop, så matchar vi priset. Prismatchningen gäller endast fram till köptillfället. Det betyder att vi inte erbjuder prismatchning om du skulle hitta en produkt billigare någon annanstans efter ett köp och mottagandet av en vara.

  • Krav som måste uppfyllas för att prismatchningen ska gälla:
  • Produkten ska finnas hos en svensk webbshop och som samtidigt har varulager i Sverige. Prismatchningen omfattar inte produkter i fysiska butiker.
  • Varan ska vara 100 % identisk med den du hittar på vår webbplats.
  • Varan ska vara i lager (det får inte vara en beställningsvara).
  •  Varan ska vara omfattad av dansk reklamationsrätt och följa dansk lagstiftning för moms, tull, garanti och konsumentbes skydd.
  • Prismatch omfattar inte varor som är en del av en kampanj (dvs. kö-erbjudanden, bundle-erbjudanden, rabattkoder, och/eller erbjudanden med begränsat antal/tid.
  • Prismatch omfattar inte varor där priset är villkorat av ett medlemskap eller en rabattkod.
  • Prismatch gäller det fulla köpeskillingen inklusive eventuella fraktkostnader.
  • Prismatch gäller uteslutande fram till köptillfället.
  • Dokumentation för prismatch ska vara en länk till varan. 

 

Om du vill utnyttja vår prisgaranti, ber vi dig skicka ett mail till vår kundtjänst på info@uspoloassn.se med en direktlänk till varan du önskar att vi matchar priset på.

Vi förväntar oss att kunna svara på din förfrågan om prisgaranti inom 24 timmar. Under hektiska perioder kan du förvänta dig ett svar inom 48 timmar. 

Ångerrätt

Om du inte är helt nöjd med ditt köp är du välkommen att returnera varan till oss. Som kund har du 100 dagars ångerrätt när du handlar hos oss.

Ångerfristen löper ut 100 dagar efter det datum då du fysiskt har tagit emot varorna.

I fall flera varor beställda i samma order levereras separat, löper ångerfristen ut 100 dagar efter det datum då du fysiskt har tagit emot den sista varan.

 

För att utnyttja din ångerrätt måste du meddela U.S. Polo Assn. att du vill ångra ditt köp. Du kan använda returformuläret som medföljer din försändelse.

 

Fristen innebär att du har 100 dagar från mottagandet att meddela oss att du vill ångra ditt köp. Du kan skicka ett mail eller använda standardformuläret för ångerrätt som du hittar längst ner i köpvillkoren..  

 

Observera: Du kan inte utöva din ångerrätt genom att bara vägra ta emot varan utan att samtidigt ge oss ett tydligt meddelande om detta..

 

Retur

Du ska skicka tillbaka din beställning till oss utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du har meddelat oss att du önskar ångra ditt köp.

När du returnerar en vara, bör du begära din retur via din kundprofil innan du skickar tillbaka den. Detta görs på följande sätt:

  1. Klicka på profilikonen i övre högra hörnet på vår sida.
  2. Ange den e-post som stämmer överens med den beställning du önskar returnera. Klicka därefter på "fortsätt".
  3. Gå till din e-postkonto och öppna det mail du just fått från vår butik. Kopiera den sexsiffriga bekräftelsekoden och ange den i fältet tillbaka på webbshopen.
  4. Klicka på den beställning du vill skicka en returförfrågan för.
  5. Om din beställning innehåller mer än en vara, ska du välja de varor du önskar returnera.
  6. Välj en anledning till returen.
  7. Klicka på "begär retur". Du kommer därefter att få ett bekräftelsemail om att vi har mottagit din returbegäran.
  8. Skicka tillbaka dina varor.

När du returnerar är du ansvarig för att paketet är väl förpackat. Se till att gamla paketetiketter inte är synliga.

Fäst den medföljande returetiketten på paketet och lämna tillbaka paketet till samma transportör som levererade det. Om du är osäker, kolla transportörens logotyp på den medföljande returetiketten. Kom ihåg att be om ett kvitto med ett paketnummer när du lämnar in ditt paket. Detta är din försäkring om paketet skulle försvinna på vägen.

Om du vill returnera dina varor måste du själv stå för de direkta kostnaderna för returen, dvs. porto/frakt. Använder du vår returetikett kostar detta 49 kr, som kommer att dras från ditt återbetalningsbelopp.

Observera att vi inte tar emot paket som skickas med postförskott. Ved returnering skal nedenstående adresse benyttes:

U.S. Polo Assn.
c/o DKI Logistics A/S
Egeskovvej 17A
DK-8700 Horsens
Port 223
Danmark

 

Om du önskar byta till en annan storlek eller en annan vara, ska du skicka tillbaka varan och lägga en ny beställning online. 

Du ombeds bifoga din ifyllda retursedel. Observera: Vi tar inte emot paket som skickas mot postförskott.

Varans skick när du returnerar den

Du ansvarar för eventuell minskning av varans värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion. Med andra ord - du kan prova varan på samma sätt som om du provade den i en fysisk butik.

För att få hela köpesumman tillbaka måste du göra samma sak som man kan göra i en fysisk butik. Du får prova varan, men inte använda den i egentlig mening.

Om varan är provad utöver vad som beskrivits ovan, betraktar vi den som använd, vilket innebär att du vid ånger av köpet endast får tillbaka en del av eller inget av köpesumman, beroende på varans handelsmässiga värde. 

Återbetalning av köpesumman

Vi återbetalar alla betalningar som mottagits från dig, inklusive leveranskostnader (detta gäller dock inte extra leveranskostnader i de fall där du har valt en annan leveransmetod än den billigaste formen av standardleverans som vi erbjuder), senast 14 dagar från den dag då vi har mottagit ditt meddelande om att du vill ångra avtalet.

När du ångrar ett köp, återbetalar vi alla betalningar som mottagits från dig. Om du returnerar alla varor i din beställning, återbetalar vi eventuella leveranskostnader. Om du har köpt flera varor i en order och du endast ångrar en del av ditt köp, återbetalar vi inte leveranskostnaderna.

Det kostar 49 kr att använda vår returetikett, vilket kommer att dras av från ditt återbetalningsbelopp.b.

Vi genomför en sådan återbetalning med samma betalningsmedel som du använde vid den ursprungliga transaktionen, såvida du inte uttryckligen har godkänt något annat. Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har fått varan i retur, om du inte dessförinnan har tillhandahållit bevis på att du har skickat tillbaka den.

Vi rekommenderar att du sparar postkvittot som bevis på att du har levererat paketet till paketombudet/transportören samt noterar försändelsenumret, så att du kan spåra paketet.

Du ansvarar endast för eventuell försämring av varornas värde som beror på hantering utöver vad som är nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper och hur de fungerar. I sådana fall kommer denna värdeminskning att dras av från köpesumman. 

 

Leverans av felaktiga varor

Om dina varor inte stämmer överens med det du har beställt, ber vi om ursäkt i förväg. Vänligen kontakta info@uspoloassn.se så snart du upptäcker felet, så att vi kan hjälpa dig.

Du är inte ansvarig för kostnader i samband med retur av varor som inte överensstämmer med det du hade beställt. Vi återbetalar köpesumman och självklart även leveranskostnaderna när vi har mottagit varorna. 

Reklamationsrätt

Du som konsument har 3 års reklamationsrätt. Är produkten skadad eller trasig gör du en reklamationsförfrågan inom skälig tid. Reklamerar du inom två månader efter det att du märkt felet har du alltid reklamerat i rätt tid.

En bedömning av reklamationen görs utan onödigt dröjsmål senast inom 10 helgfria vardagar efter registrerad reklamationsförfrågan och vid godkänd reklamation återbetalas du till samma betalsätt som användes vid beställningstillfället senast inom 7 vardagar från att vi tagit emot reklamationen.Kontakt vores kundeservice på info@uspoloassn.se

 

Vi behöver följande för att kunna bedöma ditt reklamationsärende:

  • Ordernummer och artikelnummer. Kan hittas i din orderbekräftelse som skickats via e-post eller den medföljande följesedeln.
  • Skriv en kort beskrivning av hur skadan eller felet har uppstått.
  • Som underlag för reklamationen behöver vi 3-4 bilder av felet och varan som helhet (från fram- och baksida). Felet ska vara tydligt synligt på minst ett av bilderna.
  • När vi har mottagit din förfrågan, behandlar vi ditt reklamationsärende så snabbt som möjligt.

Om reklamationen är berättigad, återbetalar vi dina (skäliga) fraktkostnader. Varan ska alltid skickas tillbaka i lämplig förpackning. Kom ihåg att även få ett kvitto på avsändningen, så att vi kan återbetala dina fraktkostnader. 

En eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commision Online Dispute Resolution (EU ODR).

ARN: https://www.arn.se/

Allmänna Reklamationsnämnden

Box 174

101 23 Stockholm

 

EU ODR: https://ec.europa.eu/odr 

Senest revideret 02 april 2024